Przedlift/polift - podstawowe różnice

Poniżej przedstawimy podstawowe różnice między Accordem przed liftingiem (1989-1991) i po liftingu (1992-1993).

Najpierw zdjęcia.

Przedlift:



Polift:



Zacznijmy od przodu:
- różne atrapy chłodnicy (grille)
- lampy przednie mają nieco inny kształt - pionowe w przedlifcie, bardziej opływowe po lifcie
- zderzak przedni - inaczej wygląda wlot powietrza oraz kierunkowskazy. Ponadto, górna część zderzaka w przedlifcie jest płaska, po liftingu zaś ma wyprofilowany wypust, żeby zgrać się z mniejszym grillem. Inne jest też przetłoczenie/listwa (w polifcie bardziej zaokrąglona) oraz kształt profilu zderzaka (ma znaczenie przy doborze OEM dokładek)

Teraz tył:
- inne lampy tylne. Przed liftem kierunkowskaz był na górze, po lifcie - kierunkowskaz jest na dole, a same lampy są bardziej zaokrąglone.
- tylna klapa - polift ma blendę na tablicę rejestracyjną, której nie było przed liftem.
- tylny zderzak po lifcie jest bardziej zaokrąglony i ma bardziej zaokrągloną listwę/przetłoczenie

Pozostałe różnice:
- listwy boczne - przed liftem płaskie i wysokie, po lifcie niższe i bardziej zaokrąglone. Wyjątkiem są listwy USDM, które były znacznie szersze od pozostałych i były w całości z plastiku (europejki mają metalowy pasek wewnątrz.
- kształt tyłu - błotniki tylne po liftingu są nieco bardziej zaoblone, choć różnica nie jest widoczna na pierwszy rzut oka. Może jednak się uwidocznić, gdy przełożymy tylną klapę między rocznikami.
- tylny spojler - po liftingu fabryczny spojler został nieco obniżony i zaokrąglony
- wysuwana antena elektryczna - w niektórych poliftach  montowano różniącą się od przedliftów antenę, nieco bardziej zaokrągloną i z większą powierzchnią chromowaną na błotniku.
- w przypadku skrzyni automatycznej, w przedliftach występował tryb "SPORT", którego nie było w polifcie (w poliftach ten tryb "włączał się" automatycznie, jeśli kierowca wciśnie i trzyma pedał gazu w podłodze)
- w Accordach 90-91 z rynku US występowały automatyczne pasy bezpieczeństwa, których nie było na innych rynkach i w poliftach. Jeśli auto ma takowe, różni się od innych także fotelami (a konkretnie, klamrami pasów) oraz tunelem środkowym.
- w polifcie tylna kanapa posiada regulowane zagłówki.

To są PODSTAWOWE różnice. Mam nadzieję, że nigdzie nie popełniłem błędów i nie pominąłem niczego istotnego. Poza wymienionymi wyżej, jest mnóstwo różnic między rocznikami na różnych rynkach, w różnych wersjach nadwozia, wnętrza i silnikowych, ale tutaj już, żeby identyfikować poszczególne elementy, trzeba bliżej przyglądać się konkretnym przypadkom (np. polifty w USA zawsze miały poduszkę powietrzną w kierownicy, ale na innych rynkach już niekonicznie).