Lampy przednie

Tutaj znajdziemy porównanie fabrycznych lamp przednich na różnych rynkach, w różnych rocznikach, oraz poniżej, w ramach dodatku - kilka pomysłów na tuning oświetlenia.

Podstawowe informacje:
- lampy są takie same we wszystkich wersjach nadwozia (sedan/coupe/aerodeck)
- lampy przedliftowe nieco różnią się kształtem od poliftowych
- przy wymianie lift/przedlift najlepiej zmieniać też grill i zderzak
- NIE JEST legalny montaż lamp z innego rynku. Po przeróbce lampy z innego rynku mogą świecić "prawidłowo", ale nadal będą nielegalne
- w przypadku zamienników (szczególnie tych tańszych) bardzo często nie ma zachowanego kształtu przedlift/polift - profil lamp jest wygładzony, w miarę zgrywają się niezależnie od rocznika

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OEM:

Wersja: przedlift, EU
Opis: reflektor główny i postojówka są osobnymi elementami. Lampy są "czyste" (białe), asymetryczne (przystosowane do ruchu prawostronnego - LHD). Lampy są delikatnie zakrzywione w górnej części, przez co zdają się być niemal pionowe. Główny klosz szklany, postojówka plastikowa.
Foto: internet

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wersja: przedlift, USDM
Opis: kształt podobny jak w przedliftach EU, ale dodatkowo w postojówce jest pomarańczowy odbłyśnik-obrysówka. Ponadto, na reflektorach głównych znajdują się po dwa niewielkie wypustki, a lampy świecą symetrycznie (na wprost). Reflektor główny szklany, postojówka plastik.
Foto: internet

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wersja: przedlift, JDM
Opis: lampy jednobryłowe (reflektor główny i postojówka stanowią jeden element). Klosz jest plastikowy, wokół lampy jest chromowana obwódka. Lampy świecą asymetrycznie, przystosowane do ruchu lewostronnego (RHD).
Foto: internet

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Wersja: polift, EU
Opis: podobnie jak w przedlifcie - lampy dzielone, ruch prawostronny, szkło + plastik, ale różnią się tym, że zagięcie jest osadzone niżej, przez co lampy są nieco bardziej opływowe.
Foto: własne

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wersja: polift, USDM
Opis: podobnie jak wyżej - od przedlifta różnią się tylko wysokością zagięcia.
Foto: Kondziu (HAKP)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wersja: polift, JDM
Opis: lampy jednobryłowe, świecą do ruchu lewostronnego (RHD), klosz plastikowy, linia zagięcia jak w polifcie, ale w przeciwieństwie do przedliftowych - nie ma chromowanej obwódki dokoła klosza.
Foto: internet

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tuning lamp:

Postojówki "amber" (pomarańczowe) i czarne ramki wokół reflektorów w kloszu głównym. Postojówki można pomalować samemu farbami witrażowymi, ale były też produkowane jako zamienniki m.in. przez Depo. Do pomalowania ramek reflektora głównego trzeba rozkleić lampę - jest ryzyko uszkodzenia elementu, ale generalnie nie jest to bardzo trudna operacja.
Foto: internet

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Postojówki "clear". Produkowane m.in. przez Sonara, charakteryzują się bardziej przejrzystym (choć nadal plastikowym) kloszem, niektóre modele mogą całkiem nieźle dawać wygląd nieco zbliżony do lamp JDM. Tutaj - z miejscami na dwie żarówki (postojówka i kierunkowskaz w jednym)
Foto: internet

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kolejne przyciemnione ramki i postojówki Sonar.
Foto: internet

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Lampy JDM z ramkami pomalowanymi w czerń.
Foto: internet

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lampy typu "projector", do kupienia z eBaya. W niektórych przypadkach mogą wyglądać znośnie, ale na aucie utrzymanym względnie w oryginale - raczej słaba opcja. Sugestia - to są lampy jednoczęściowe, więc potencjalnie mogą posłużyć za bazę do zrobienia czegoś w stylu OEM JDM.
Foto: internet

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Chyba jedna z najfajniejszych opcji na przód - przedliftowe lampy JDM z retrofitem (soczewka w światłach mijania) i postojówką "amber". Tutaj też długie są pomalowane na żółto, generalnie - opcja całkiem stylowa. Montaż soczewki sprawia, że lampa świeci jak należy (nie oślepia), ale na kloszu nadal brak odpowiedniej homologacji, więc mimo to - nie jest to opcja legalna.
Foto: internet

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A tutaj utrzymane w standardowym kolorze, ale również z dołożoną soczewką; tym razem poliftowe JDM'y.
Foto: internet

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------